Iklan Korban 2014

Iklan Korban 2014

Saturday 3 August 2013

Rentung sebelum sahur

PUCHONG – “Abang, panas...panas...tak boleh keluar, api terlalu besar,” itu jeritan terakhir seorang wanita kepada suaminya sebelum dia ditemui rentung dalam kejadian kebakaran yang berlaku di Puchong Indah, awal pagi, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 2.40 pagi itu, mangsa, Noriza Mat Salleh, 37 dikatakan terperangkap dalam bilik tidur di tingkat atas gagal menyelamatkan diri apabila api marak dengan cepat di rumah teres dua tingkat didiami.

Ketua Balai Bomba Puchong, Penolong Kanan Penguasa Bomba, Jafri Amat berkata, pihaknya hanya dimaklumkan kejadian kira-kira jam 2.59 pagi.


Menurutnya, satu jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Seksyen 7, Petaling Jaya bersama enam anggota dikejarkan ke lokasi.

Sebelumnya, Jafri berkata, anggota dan jentera Balai Bomba Puchong serta Subang Jaya berada di Batu 13, memadamkan kebakaran sampah kilang sebelum turut bergegas ke rumah mangsa selepas menerima laporan.

Katanya, apabila tiba api yang marak marak di tingkat atas berjaya dikawal dari merebak ke rumah bersebelahan.

Menurutnya, seorang wanita ditemui rentung di bilik tidur tingkat atas manakala lima lagi mangsa lain termasuk suami dan empat anaknya berjaya menyelamatkan diri.


link:http://www.sinarharian.com.my/semasa/rentung-sebelum-sahur-1.189874

No comments:

Post a Comment